ببخش و بگير

فروش و بازاريابي اينترنتي

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

ببخش و بگير

۴۳ بازديد

ولي بخشندگي چيست؟

طبق تعريف، به معناي كمك بدون چشم‌داشت است. اگر واقعاً در مقابل بخشندگي چيزي دريافت نمي‌كنيم، پس چرا مي‌بخشيم؟ گروهي معتقدند بخشش در اصل كاري خودخواهانه و براي داشتن احساس بهتري به خودمان است و گروه ديگر معتقدند بخشش كاري نوع‌دوستانه و در ذات بشر است. آدام گرنت معتقد است حد وسطي ميان اين دو عقيده وجود دارد و بخشندگان موفق با در نظر گرفتن نفع خودشان و ديگران مي‌بخشند و بخشندگي لزوماً بي‌جواب نمي‌ماند و مي‌تواند منافع زيادي را براي‌مان به ارمغان بياورد.

 

پس از خواندن اين كتاب با سه قشر از افراد آشنا مي‌شويد: بخشندگان، گيرندگان و حسابگران. گيرندگان افرادي‌اند كه همواره منافع شخصي را به منافع گروهي ترجيح مي‌‌دهند و حسابگران هم به دنبال بده‌ و بستان‌اند. بخشندگان به دو دسته تقسيم مي‌شوند: بخشندگان از‌خودگذشته كه بي‌حساب و كتاب مي‌بخشند و بخشندگان ملاحظه‌گر كه درهنگام بخشش، نيم‌نگاهي هم به منافع خود دارند.

 

در اين كتاب، پژوهش‌هاي مختلف در حوزه‌هاي متفاوت نشان داده‌اند كه بخشندگان هم در پايين نردبان موفقيت و هم در بالاي آن قرار مي‌گيرند. آدام گرنت، با مثال‌هاي فراوان تمايز بين بخشندگان موفق و ناموفق را نشان و به ما ياد مي‌دهد چگونه بخشنده‌اي موفق باشيم. هنگام خواندن اين پژوهش‌ها به‌شخصه به ياد روابط خانوادگي، دوستانه و كاري‌ام افتادم و هرچه جلوتر رفتم، اطرافيانم را بيشتر شناختم. مطمئنم پس از خواندن اين كتاب شما هم ديد بهتري به خود، دوستان و همكاران‌تان خواهيد داشت.

كتاب دالان

دالان

كتاب

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.