سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

ديجيتال ماركتينگ چيست و اصول ديجيتال ماركتينگ

۳۰ بازديد

اصطلاح بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال ماركتينگ (Digital Marketing) از دو دهه پيش تاكنون به عنوان زيرمجموعه‌اي از مديريت بازاريابي و نيز مديريت تبليغات مورد اشاره قرار مي‌گيرد. واقعيت اين است كه امروزه افراد نسبت به ۱۲ سال پيش، دو برابر بيشتر در اينترنت وقت مي‌گذرانند. همان‌طور كه همه‌ي ما كم‌وبيش مي‌دانيم، نوع خريدوفروش نيز عوض شده است و بازاريابي آفلاين مثل گذشته چندان تأثيرگذار نيست. عبارت بازاريابي هميشه اين‌گونه معنا مي‌شده: توانايي برقراري ارتباط با مخاطب در زمان و مكان مناسب. در تعريف امروزي بازاريابي اين شما هستيد كه بايد با مخاطبان خود درست همان‌جايي كه حضور دارند، ملاقات كنيد؛ يعني در ‌اينترنت.

 

ديجيتال ماركتينگ چيست؟

سايت HubSpot كه از سايت‌هاي معتبر در حوزه بازاريابي ديجيتال و استراتژي محتوا محسوب مي‌شود در تعريف بازاريابي ديجيتال به اين نكته اشاره كرده است كه اين عبارت، يك واژه چتري محسوب مي‌شود.

به اين معناست كه تعريف نمي‌توان تعريف مستقيم و واحدي براي آن تعريف نمود.

به همين دليل در ادامه براي واژه ديجيتال ماركتينگ انواع اين تعاريف را آورده‌ايم:

 

  • ديجيتال ماركتينگ (Digital Marketing) به مجموعه فعاليت هايي كه جهت تبليغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهاي ديجيتالي صورت مي‌گيرد گفته مي‌شود.
  • به فعاليت‌هايي كه به‌منظور تبليغ يك كالا، خدمات، برندها و بررسي رفتار مشتريان در بستر اينترنت و فضاي مجازي انجام مي‌شود ديجيتال ماركتينگ گفته مي‌شود.
  • ديجيتال ماركتينگ به همه فعاليت‌هاي آنلاين شما براي جذب مشتري در زمينه كسب‌وكارتان اطلاق مي‌شود.
  • بازاريابي ديجيتالي يا ديجيتال ماركتينگ اصطلاحي است كه براي تمام تلاش‌هايي كه جهت بازاريابي آنلاين انجام مي‌گيرد، به‌كار‌برده مي‌شود.
  • ديجيتال ماركتينگ به استفاده از رسانه‏ هاي جديد در دنياي تجارت اطلاق مي‌شود كه اين بازاريابي ديجيتال بسيار به اينترنت وابسته مي‌باشد و نام ديجيتال ماركتينگ را به خود گرفته است.
  • ديجيتال ماركتينگ يا همان بازاريابي ديجيتالي عبارت است از هر نوع بازاريابي‌‌اي كه ماهيت آنلاين دارد.

 

و در ادامه تعاريفي از ديجيتال ماركتينگ را از شخصيت ها شناخته شده در اين حيطه داريم:


ديجيتال ماركتينگ در واقع بازاريابي است و همه ما بازاريابان ديجيتال هستيم. هر تاكتيكي در بازاريابي در دنياي امروزه بايد داراي عنصر ديجيتال هم باشد.

تامي كانيزارو (مشاور بازاريابي در IBM)

 

مدير فروش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.