انواع روش هاي فروش و تكنيك هاي فروش

فروش و بازاريابي اينترنتي

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

انواع روش هاي فروش و تكنيك هاي فروش

۲۰ بازديد

در اين مورد مي‌توانيد به مقاله روش ها و تكنيك هاي مشتري مداري مراجعه فرماييد.

مشتريان خود را تاييد كنيد

اكثر افراد دوست دارند كه تاييد شوند و به چشم يك كارشناس به آن‌ها نگاه شود. براي مثال اگر شما فروشنده كفش هستيد زماني كه مشتري شما كفشي را در دست مي‌گيرد و درباره مرغوبيت جنس كفه آن نظري مي‌دهد بهتر است نظر او را تاييد كنيد و مي‌توانيد براي مثال به او بگوييد كه به نظر مي‌رسد اطلاعات خوبي در زمينه كفش داريد به اين موضوع دقت كنيد كه حتي اگر نظر مشتري برخلاف نظر شما است بهتر است سعي كنيد به نحوي آن را تاييد كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه مشتري نسبت به شما حس خوبي پيدا كند و در نتيجه شما مي‌توانيد راحت‌تر به اهداف خود نزديك شويد.

القاي رضايتمندي

اگر از اشتراك خود راضي نبوديد به ما اطلاع دهيد و تمام مبلغي را كه پرداخت كرده‌ايد دريافت كنيد. در حقيقت در اين روش شما به مشتري خود القا مي‌كنيد كه مطمئناً از اشتراك راضي خواهيد بود، اين كار به خواننده يك حس برتري و اطمينان خواهد داد كه باعث نوعي رضايت محض در خودش مي‌شود. شكي در مؤثر بودن اين روش‌ها نيست اگر شما فرد خلاقي باشيد مي‌توانيد با جابجايي جملات و كلمات و افزودن شاخ برگ به آن‌ها رضايت‌مندي را در طرف مقابل چندين برابر كنيد، البته بايد دقت كنيد كه مهارت هاي روانشناسي را رعايت كنيد تا نتايج حاصل شود در غير اينصورت احتمال شكستتان بالا خواهد رفت. براي كامل كردن اطلاعات خود در رابطه با اين موضوع مي‌توانيد به مقاله ايده هايي براي اعتراض مشتري مراجعه فرماييد.

روش هاي فروش

شما با استفاده از روش هاي فروش مي‌توانيد به روش‌هاي مختلفي كالاها و يا خدمات خود را بفروشيد. در فروش و بازاريابي هر چه گزينه ها و راه چاره هاي بيشتري داشته باشيد، هر چه به احتمالات بيشتري بتوانيد توجه كنيد، با احتمال بيشتري مي‌توانيد قدم اول را برداريد و به ثروت برسيد. هر چه تكنيك هاي فروش ، راهكارهاي فروش واستراتژي فروش بيشتري داشته باشيد، با احتمال بيشتري مي‌توانيد به هدف‌هاي مالي خود نزديك شويد.

 

محصولات داراي تقاضا را ارائه دهيد.

درك اينكه مشتري چه چيزي مي‌خواهد خيلي هم سخت نيست. آيا محصولاتي كه در بازار وجود دارند راه حلي براي مشتريان بالقوه هستند؟ اگر پاسخ شما منفي است، آن را فراهم نماييد!!!

در صورتي كه در حال حاضر كالا يا خدماتي در اين زمينه وجود دارد، سعي كنيد روش بهتري براي برآورده كردن رضايت مشتري ايجاد نماييد. اين كار مي‌تواند به شكل محصولي با كيفيت بهتر و يا ارائه‌اي جذاب‌تر صورت پذيرد.

دقت نماييد بعضي از محصولات در دوران ركود دچار اُفت تقاضا مي‌شوند، پس در نظر داشته باشيد در اين دوران بايستي برنامه ويژه ارائه دهيد، ارائه محصولات جايگزين يا تغيير در نوع تقاضا از راهكارهاي افزايش فروش در اين شرايط است.

قيمت‌گذاري هوشمندانه

ممكن است شما محصولي فوق‌العاده براي همه‌ي نيازها داشته باشيد. با اين حال، اگر قيمت شما نسبت به رقيبتان بسيار بالا باشد به سختي مي‌توانيد فروش بالايي داشته باشيد حتي امكان اُفت فروش و از دست دادن سهم بازار را نيز داريد (مگر اينكه شما اپل باشيد). استراتژي ها در قيمت‌گذاري موضوع مهم و مرتبط با سودآوري است. براي استفاده از اين موضوع در فروش مي‌توانيد به مقاله پايين آوردن قيمت براي انجام فروش مراجعه فرماييد.

استفاده از بازاريابي محتوا

تا چند سال پيش، هنگامي كه يك كالا يا خدمت را مي‌فروختيد چه كلماتي را دريافت مي‌كرديد؟ شما سعي مي‌كرديد در مطبوعات، تبليغات تلويزيوني، تبليغات كاغذي، بنرها تبليغاتي و امثال اين موارد بسته به پتانسيل مالي محصول خود را معرفي كنيد. در حال حاضر با روندي رو به رشد مواجه هستيم، و آن توجه مردم به هزاران هزار پيام بازاريابي است كه در روز با آن مواجه مي‌شوند. اينترنت در رشد آگاهي مردم و تضعيف بازاريابي سنتي بسيار مؤثر است. براي افزايش اطلاعات خود در اين مورد مي‌توانيد به مقاله بازاريابي محتوا چيست مراجعه كنيد.

مديريت ارتباط با مشتري (CRM) فراموش نشود

يك عامل حياتي ديگر در موفقيت بازاريابي وجود دارد كه به “ارتباطات ” مربوط مي‌شود. امروزه بيشتر و بيشتر به اين موضوع پي مي‌بريم كه كيفيت ارتباطات در كسب‌وكار و روابط با مشتريان عامل اساسي براي ايجاد و حفظ و نگهداري آنان است.

  • استفاده از رسانه هاي اجتماعي

 

راه اندازي فروشگاه اينترنتي

بهترين راه براي فروش آنلاين محصول، راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي است. با راه‌اندازي يك فروشگاه در اينترنت مي‌توانيد براي محصولات خود يك كانال فروش ثابت داشته باشيد. هر محصولي كه مي‌خواهيد، با هر قيمتي را وارد كنيد و همچنين با استفاده از تكنيك‌ هاي ديجيتال ماركتينگ فروش محصولات خود را افزايش دهيد.

 

وقتي كه مردم چيزي را مي‌خرند، چه درصدي از تصميم به خريد آنان منطقي و چه درصدي از آن احساسي است؟ مردم 100 درصد احساسي هستند. آن‌ها به صورت احساسي تصميم مي‌گيرند و بعد بر اساس عقل آن را توجيه مي‌كنند. اينكه چه احساسي دارند و اينكه باور دارند بعد از خريد چه احساسي خواهند داشت، تعيين‌كننده اين است كه آيا از شما خريد مي‌كنند يا خير.

از القاب شگفت‌انگيز استفاده كنيددر علم روان‌شناسي ثابت شده است وقتي شما به افراد القاب مثبت نسبت مي‌دهيد (براي مثال باهوش بودن يا آدم خوبي بودن)، آنها تلاش مي‌كنند به گونه‌اي رفتار ‌كنند كه توصيف‌ شده‌اند و از آنها انتظار مي‌رود.
وقتي شما به مشتري صفت‌هاي خوب نسبت مي‌دهيد، در واقع مغز عاطفي او را درگير مي‌كنيد. دقت كنيد منظور من چاپلوسي و تملق نيست. يك ويژگي مثبت در مشتري پيدا و آن‌ را بيان كنيد تا احساس خوبي داشته باشد و شما را دوست خود به حساب بياورد. مثلا مي‌توانيد بگوييد: «شما از بهترين مشتريان ما هستيد يا باعث افتخار ماست كه با شما معامله كنيم.» 

 

تكنيك هاي فروش

تكنيك حرفه‌اي فروش , تكنيك هاي فروش

براي فروشنده‌ها، قانع كردن مشتري با استفاده از تكنيك فروش قدرت مطلق به حساب مي‌آيد. تكنيك حرفه‌اي فروش براي آن دسته از عزيزاني به كه فروش و فروشندگي علاقه دارند بسيار لازم و ضروري است. هنر فروش يكي از كاربردي‌ترين و مؤثرترين هنر هاي پيشبرد اهداف كسب‌وكار است و با فراگرفتن تكنيك حرفه‌اي فروش مي‌توان در راه موفق بود.

به اندازه كافي ارتباط چشمي برقرار كنيد

گفته مي‌شود كه چشم پنجره روح انسان است كه بي دليل هم نيست. ارتباط چشم تو چشم باعث ايجاد نوعي ارتباط ناخودآگاه مي‌شود. طي تحقيقي كه در دانشگاه كورنل انجام شد چشم هاي خرگوش تريكس را بر روي جعبه هاي اسباب بازي تغيير دادند و سپس از افراد بالغ خواستند كه يكي از آن‌ها را انتخاب كنند. شركت‌كننده‌ها معمولاً بسته‌اي را انتخاب كردند كه خرگوش مستقيماً به آن‌ها نگاه مي‌كرد.

چقدر ارتباط چشمي كافي است؟ طبق گفته هاي متخصص زبان بدني كارول كينسي گورمن، براي ۳۰ تا ۶۰% از تبديل به فروشتان بايد تماس چشمي برقرار كنيد.

اولين كسي باشيد كه تماس مي‌گيرد

نظرسنجي هاي انجام شده توسط گروه‌هايي مانند InsideSales.com به وضوح نشان داده‌اند كه اولين فرد فروشنده كه با مشتريان تماس مي‌گيرد، بيشتر از ۵۰ درصد مشترياني را كه براي اولين بار با آن‌ها تماس گرفته جذب مي‌كند. اين به اين معني است كه اگر شما براي اولين بار از طريق محصولات و خدمات خود راه حلي را براي مشكل يك شركت پيشنهاد مي‌كنيد، به احتمال بيش از ۵۰ درصد، در آن فروش موفق خواهيد بود، كه يك عامل موثر در تكنيك هاي فروش است.

مستقيم سر اصل مطلب نرويد


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.